La muntanya i els amicsLa muntanya i els amics
 Pere Tutusaus Pere Tutusaus
Estas en » La muntanya i els amics » Archivo de Artículos
Archivo de Artículos

2006 JanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec

Tuesday 28 de August de 2007, 19:23:58
Bagues i Cordinos
Tipo de Entrada: ARTICULO | 14579 visitas

Els anells de cinta o bagues i els cordinos són uns elements auxiliars de l’escalada indispensables. En l’escalada de vies semiequipades són molt utilitzades.El seu ús és molt polivalent: per muntar reunions, passar per arbres o ponts de roca, unir assegurances, en l’autossegurament, etc

Friday 13 de July de 2007, 18:34:43
Escalada esportiva: com passem la corda per l'anella?
Tipo de Entrada: ARTICULO | 2 Comentarios | 2909 visitas

En escoles equipades, normalment les vies són curtes i d’un sol llarg. Quan un escalador far de primer (sense la corda per davant) i arriba al final de la via, es trobarà la instal.lació per ser despenjat. Pot trobar-se una instal.lació amb MOSQUETÓ i la maniobra serà tant fàcil com ob

Monday 21 de May de 2007, 11:02:35
Progressió per corda fixa (1era part)
Tipo de Entrada: ARTICULO | 2 Comentarios | 3199 visitas

El coneixement d'aquestes tècniques ens serà força útil. Les podrem utilitzar en maniobres d'auto-rescat, en escalades de grans parets, per controlar una cordada novell en un curs d'escalada..., en resum, per solucionar qualsevol problema escalant. Presentaré tres possibles tècniques, p

Wednesday 22 de November de 2006, 11:52:46
Nova via a les Agudes (El Montseny):"AIRUN i EL MAR d'ESTELS"...
Tipo de Entrada: ARTICULO | 11 Comentarios | 2034 visitas

Aquests dies estic acabant d'obrir una nova via d'escalada a les Agudes.L'he batejat amb el nom "AIRUN i EL MAR d'ESTELS"Aquest és el comte que he escrit i que li dona el nom.Relaciona el preciós paisatge del Montseny, la seva gent i la màgia que surt dels seus boscos i muntanyes.El vaig escriur