La muntanya i els amicsLa muntanya i els amics
 Pere Tutusaus Pere Tutusaus

Escalada en roca | Alpes - Ecrins (Oisans) – Vall de Bérarde FRANÇA
AGULLA DIBONA (3.131m) via BERTHET-BOELL-STOFER D (màx. V) - 350 m -
Tipo de Entrada: RESEÑA | 8 Comentarios

Una de les agulles més emblemàtiques dels Ecrins. Increïblement estètica i temptadora. Tant sols veure-la, ja et “demana†que l’escalis. Situada emmig de la vall de Bérarde, l’aproximació fins al refugi, ja val molt la pena. Malauradament, la climatologia ens va impedir qualsevol

Saturday 7 de October de 2006
RE-EQUIPANDO "BANYADORES" (El Maresme-Barcelona)

Aquest pasat hivern, en Lucas, en Jordi, en Pere, la Núria i un servidor, vàrem invertir "unes quantes hores" en re-equipar, sanejar i obrir noves vies a Banyadores (escalada esportiva). El resultat és una escola amb 61 vies totalment equipades, des IV fins a 7a (predomini de V i V+). Teniu le

Tuesday 3 de October de 2006
Els Picapiedra a Vilanova de Meià

En Pedro Picapiedra i el seu amic, en Pablo Marmol, vàren fer una visita a Vilanova de Meià, en busca d'un nou "piedra-televisor". El problema es que la "piedra-televisor" se'ls hi va relliscar de les mans i ..... "Bilmaaaaaaa! ...... piedra!!!!!!" Les pobres Bilma i Betti es van quedar amb un

Escalada en roca | Dolomites - TRE CIME LAVAREDO
ESCALADAS ALS DOLOMITAS (2ona part) - CIMA GRAN DI LAVAREDO - Esperó Nord-Est (Dibona - Stubler, 1909)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

Aquesta és una de les vies que el mal temps ens va impedir realitzar..... l'any que vé ho tornarem a provar. Tot i així, penjo la ressenya per si algú de vosaltres també la vol intentar. Es tracta d'una recopilació-traducció de tota l'informació que vàrem recullir abans de marxar (molta f

Escalada en roca | Dolomites - Val Cimoliana - grup Monfalconi
ESCALADAS ALS DOLOMITAS (I) - CAMPANILE DI VAL MONTANAIA - Via Normal (IV+ algún pas de V+)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Aquesta és la primera ressenya d'una série que penjaré sobre les escalades realitzades pels Ecrins i les Dolomits aquest estiu. Cal agraïr el curro a les meves companyes de cordada: la Lu i la Viki Son moltes hores de feina, buscant i recopilant informació, traduint-la (gairabé no hi ha rés

Escalada en roca | Pirineo - Serra del cadí
VIA ANGLADA-CERDÀ - MD- (màx. V+) - ROCA DE l’ORDIGUER (2.300 m)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Primera ascensió: J. Cerdà i J.M. Anglada (1965) Desnivell: 350 m de via + 100 m de cresta Zona: Pirineu oriental – Serra del Cadí Una de les escalades més clàssiques del Pirineu. Feia temps que em mirava la ressenya i en veia navegant per aquest mar de rocallam. Molt visitada a l’hiv

Escalada en roca | Prepirineo - Pallars Jussà
VIA PERFORMANCE - 6a o V/A0 - CONGOST DE COLLEGATS - MOLES DEL PESSÓ
Tipo de Entrada: RESEÑA

Primera ascensió: P. Hurtado i A. Ballart (1991) Desnivell: 200 m de via Zona: Comarca del Pallars Jussà Tipus: escalada en roca Escalada sobre placa de conglomerat. Totalment equipada. Situada sobre el barranc de Sant Pere, en una zona menys popular que la seva veïna Paret del Pessó, s

Escalada en roca | Prepirineo - MONT ROIG - LA PALA ALTA
DIEDRE BLANQUETA (V+ o V/A0)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Primera ascensió: Garreta, Valentí, Bachs i Martínez (1971) Desnivell: 140 m de via Zona: Comarca de la Noguera (Vilanova de Sal - Balaguer) Tipus: escalada en roca Escalada variada, sobre murs, fissures i diedres fissurats. Semiequipada. Situada en el punt central i més elevat de La Pala

Escalada en roca | Pirineo - Parc Nacional de Sant Maurici i Aigües Tortes
Agulla Gran d'Amitges - Via
Tipo de Entrada: RESEÑA

La via més clàssica per assolir el cim de l'Agulla Gran d'Amitges. Escalada molt maca, amb un entorn gairabé "màgic". Reunions equipades amb parabolts i llargs gairabé "nets" ens permeten disfrutar d'una escalada "d'aventura", amb un grau assequible (gairabé sempe sobre el IV+) i posar tota

Sunday 18 de June de 2006
Via HOMEDES (390m) -EL GAT- cara norte del Pedraforca

El pasado domingo dia 11, Lux,Viki y un servidor realizamos esta bonita vía. Ambiente garantizado y escalada disfrutona. Merece la pena.

Thursday 15 de June de 2006
Ascensió al Castor (4.228m) -VALAIS CENTRAL-VALL d´AYAS-ALPS

La setmana pasada van fer cap als Alps. Després d'aconseguir fer la Dôme dels Écrins, el nostre següent objectiu era el Castor. Al refugi de Quintino Sella van coïncidir (per casualitat o gràcies a la Lux) la Loybcn, en Madveras, en Kanon, l'Adrien, en Mark i un servidor. Mentre en Canon c

Wednesday 14 de June de 2006
Cim de la Dôme de Neige (4.015m) als Écrins

La setmana pasada, messieur Adrien, mister Mark i un servidor vàrem fer una escapada als Alps. La primera parada fou als Écrins per intentar fer la Dôme de Neige (4.015m) i la Barre des Écrins (4.101m). La sort i el temps ens van deixar assolir el primer objectiu, però el vent (80km/h) i les

Thursday 3 de February de 2005
Skalada a Montserrat (Agulles)

Akests son la Lu i en Pere fent de sargantanes per les agulles de Monsterrat.

Thursday 1 de January de 1970
Curs

Escalada en roca | Serralada Litoral Catalana
Actualització sector AMAZONIA de Banyadores
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios

Actualització sector AMAZONIA de Banyadores Actualització sector AMAZONIA de Banyadores